car content

8 elképesztő tuningolt verda, amikért érdemes a mókuskerékben tekerni

2017. február 20. - TMilán

Minden autómániásnak megvan az a típus, amiért véres szájjal tud estéken át érvelni a haveroknak a sörözés közben. Mindenki egyszer szeretné birtokolni ezt a kocsit, és ha tudja egyedi elképzeléseinek megfelelően tovább alakítani, vagy meghagyni gyári valójában. Ha az előbbi táborba gondoljuk magunkat, akkor a következő képeken lehet, csak könnyes szemmel tudunk majd túllapozni, mormogva magunknak, hogy ha nekik sikerült, akkor nekem is menni fog. De nézzük is miket talál az ember az internet hullámai között, ha kicsit elmereng.

Lada 2101

Hazánk a vasfüggöny leomlásáig a keleti blokk része volt, így akkoriban nem igen lehetett látni nyugati autókat. Ide a 124-es Fiat is Lada 2101-ként jutott el és a csekély választék ellenére aratott kiemelkedő sikereket. Sokszor gondoljuk, hogy csak minket meg az orosz cimbiket ragadta meg a kockaforma Lada, de itt a bizonyíték, hogy még Angliában is hódít a szívünknek kedves gép. A Cseheknél bukkant rá a brit tulaj a kocsira potom 500 fontos áron és importálta azt a szigetre. Az amúgy Fordok beszerzésével és átalakításával foglalkozó Bryan rövid driftekre is képes autót akart faragni az Orosz vasból, ezért a gyári motort lecserélte egy 2,3-as Cosworth erőforrásra. Végül 235 lóerős lett, és amit csak lehetett kicseréltek benne, de a külsejét, mint láthatjuk, próbálták a gyáriként meghagyni. Eszméletlen, milyen látványos tud lenni egy minőségi Lada tuning és ezt el kell ismernie azoknak is, akik nem a márka rajongói!
(A képekre kattintva galéria nyílik!)

Nissan Silvia S15

A driftelés hazája egyértelműen Japán, és hol máshol születhetnének hihetetlenül elrugaszkodott tuning autók, mint a sokáig zárt közösségű - és amúgy is sokak által sajátosan őrültnek tartott - japánok garázsaiban? Erre számos példa van és lesz is, de lássuk ezt a Nissan S15, vagy más néven Silvia modellt. Nincs gond a jól tuningolt SR20DET motorokkal, sokan pont ezért veszik ezt a kocsit, de a Hokaidoi tulaj valami mást akart, valami egyedibbet. Ezért gondolt egy merészet és a Toyota 1UZ-FE 4 literes V8-as blokkját rakta a motortérbe, 2 hatalmas csigával megfújatva. Így a gyári adatokat messze maga mögött hagyta a motor és beállításoktól függően akár 700 lóerő leadására is képes.

Toyota MR2

A ’90-es évek volt talán a japán sportautók legfényesebb időszaka. Felsorolni is nehéz mennyi igazán érdekes és izgalmas típussal ajándékozták meg a világot ekkoriban. Ha csak egyet kellene választani, az ember sokáig mélázna, a kérdés felett mire talán leszűkíti három lehetséges modellre a kört. Személy szerint én nem tudnék választani, mind jó valamiért. Aztán meglát az ember egy ehhez hasonló MR2-t és szerelembe esik azonnal. Persze aztán meglát egy Skylinet és megismétlődik a dolog, aztán jön az RX7 és így tovább. A kis MR2 középmotoros kialakításának hála egy roppant agilis autó, a maga 165 tagú gyári ménesével, de ezt a tuning munkálatokat végző csapat felpiszkálta 430 lóerőre. APEXi motorvezérlést, egyedi kipufogó rendszert, hatalmas turbót kapott, megannyi más egyéb mellett. A megállást Willwood fékek biztosítják, és ha már japán tuning és ’90-es évek, akkor elmaradhatatlan a VOLK TE-37 felni. Jól összeállt ez az alacsonyan repülő vadászgép!

Toyota Supra

Ha tuning akkor Japántól elszakadni nehéz, és kihagyni vétek egy listáról is a Toyota Supra jelenleg még utolsónak mondható szériáját. A Halálos Iramban filmek rajongóinak emlékeiben biztos ott van a rikító narancs gép, amit összeraktak a mozi végére. Na, ez az autó az óta is egy szuper nova fényével ragyogja be a tuning szerelmeseinek álmait. A szinte végletekig húzható motorja méltán híres és a következő darabra az a szlogen lehetne igaz, hogy: a túl sok is lehet kevés! Ezt a bestiát ugyanis a dynopad majd 1300 lóerősre mérte. E85-ös üzemanyaggal tankolva megfutja a 400métert 8.82 másodperc alatt. Mindezt a gyári 2JZ-GTE motor tuningolásával érték el.

Volkswagen Golf I

A RocketBunny kifejezés a tuning mániások körében már hosszú ideje elterjedt fogalom. Egy szélesített testet és ízléses spoilerezést foglal magában, roppant erős motorral megfűszerezve. Egy ilyen átalakításon esett át az MK1-es Golf is, amit alapjaiból építettek újjá. A vasra csupaszított Golf, kapott egy komolyabb merevítést és az Audi S4, 4,2 literes blokkját a hátsó ülés helyére. Ennek eredményeképp elvesztette a fronthajtást és a teljesítmény egészét a hátsó kerekekre szabadítja rá a 450 lóerős motor. A felfüggesztést a 2004-es Porsche 991 GT2-ből emelték át a kis népautóba és ezekkel az átalakításokkal a negyed mérföldet mindössze 12,26 másodperc alatt futja meg. A megállásban a 12,1 colos Brembo fékek segítenek. Pöpec kis vas ez, igaz közútra alkalmatlannak tűnik.

BMW E36

E36 BMW-ből nincs hiány kicsiny hazánk útjain, de ilyet tuti nem látni! Na, mondjuk, a jogszabályaink se engednék meg, hogy ember fia így átszabjon egy kocsit és aztán a jó magyar utakon furikázzon vele… De a 2016-os SEMA Showra rakták össze ezt a nem mindennapi Bimmert az amcsik. Gyakran ha tuningra kerül a sor és motorcsere is van, akkor a 2JZ Toyota motorokat szokták beletuszkolni a kiszemelt kocsiba. Ebben az esetben azonban a Nissan Skylineból jól ismert RB26-DETT sorhatosát ültették a testbe. Nem tudni mi baj volt a márkához köthető S52B32 blokkal, ami a gyári E36 M3-at hatja, de látványos lett a csere azt meg kell hagyni.

Ford F1

Ha már amúgy is Amerika, akkor nézzük meg ezt a határozottan feltűnési viszketegségben szenvedő Ford F1-es pickup-ot. A bizar külső, egy brutális belsőt takar, vagyis csak próbál takarni, mert egy fél pillanat alatt leesik az embernek, hogy ez nem egy a belét húzó zombi, hanem egy teljesen felújított szörnyeteg. Az alvázat NASCAR stílusban építették meg, hogy elbírja a hatalmas 5,9 literes sorhatos Frightliner teherautó motort.  A motorról annyit lehet tudni, hogy nem maradt gyári és kapott a magányos csigája mellé egy párt, így a már ikerturbós dög a hatalmas teljesítmény miatt kénytelen volt a fékeit is lecserélni. A vége az lett, hogy amit kellett kicseréltek rajta erősebbre és jobbra, és így sikerült bekerülnie a rekordok könyvébe is mivel ez a dízel platós furgon volt az első, amelyik megfutotta a 200 mph (321 kmph) sebességet.

Fiat 500

Végül, de nem utolsó sorban, lássunk egy kis olaszt, mert az sem maradhat le a terítékről. A Fiat 500-ról senkinek se az erő, gyorsulás és vérszomj jut az eszébe. Sokkal inkább az Olasz meló című film és a szűk utcákban ügyesen kanyargó kisautók. Takada-san kis Fiatja csípős, mint a jó wasabi. Ez a kis ördög egészen Japánig jutott, ahol is nagy átalakításokon esett át, hogy a már említett Takada használni tudja a hegyi felfutó versenyeken. A középmotoros kialakítás elérése végett kapott egy Aprilia RSV4 1000 cm2-es blokkot, amivel 180 ló erejét képes igénybe venni a 630 kilós súly mozgatásához. 6 sebességes szekvenciális váltó segíti a gyors váltásokat és 4 dugattyús fékek a megállást. Az OZ Superturismo felnik pedig nagyon vagányul festenek a kis Fiat 500 alatt.

 

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél hasonlókat olvasni máskor is, keress minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://carcontent.blog.hu/api/trackback/id/tr8612276199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2017.02.21. 15:33:59

Ledöbbentem, hogy a tuning LADA motorterében micsoda elképesztő rend, nyugalom és egyszerűség van. Le a kalappal az átépítő előtt!!!

Amúgy jobbkormányos az autó, nem hiszem, hogy pont a cseheknél talált az átépítő egy jó állapotú jobbkormányos autót.
süti beállítások módosítása