Miután kellően hosszú felvezető kampányt kapott a Celebration és Vision tanulmányokkal, végre itt a késztermék. Visszatér a legendás A110 név is, hála a Renault almárka kampányának, ezt a klasszikust is újra köszönthetjük. Az 1961 és ’77 közötti modell mára sokaknál a feledésbe merült, de egy igazi rallyikon kerül újra gyártásra.
A gömbölyded forma, világosan mutatja, hogy a „Berlinette” vonalait örökölte, de minden más modern köntöst kapott. Az A110 egy teljesen új alumínium alvázra tett szert. A hátulja is szépen ívelt, nem torzítja semmiféle szárny, ez az alsó diffúzornak köszönhető, ami segíti az úton maradásban, nagy sebességnél is, így nem kerülhet olyan helyzetbe, mint az első generációs Audi TT, ami hiába volt (és még ma is) egy gyönyörű autó, de a faceliftig képes volt elkönnyülni a hátulja, ha átléptük a sebességkorlátokat, ezzel sodorva életveszélybe a sofőrt. Próbálták a kocsi súlyát alacsonyan tartani, így még az utas ülés is csak 13,1kg. Ezáltal tudták a kocsi tömegét 1 tonna körül tartani, amivel egy roppant könnyű és jól kezelhető autót kaptak a franciák.
A hajtásláncot még mindig homály fedi. Egyes pletykák szerint 1,6 turbós benzines lesz, a Clio RS-ből, mások szerint kap egy 1,8 literes 300 lovas turbós motort, megint más forrás azt állítja, hogy biztosan a 2018-as Megane RS 2 literes turbósát kapja. Egy szó, mint száz, rejtély. De már csak március 7-ig kell várni, amikor is a Genfi Autószalonon bemutatják és lehull a lepel minden titokról. Ezután kezdődik majd az értékesítés. Év végéig 1995 darabot fognak értékesíteni a Premiere Edition keretein belül 55.000€-s áron Franciaországban.
Ha szeretnél később is hasonlókat olvasni, likeolj minket a Facebookon!